Harry potter - halvblodsprinsen

I lördags var jag och lisa på bio. Jag flummade o´mkringoch jag vet inte vad jag hade 'tagit' haha.
Vi såg den sjätte filmen ur harry potter serien, halvblodsprinsen.
Har ni inte sett den så fortsätt inte läsa här för jag avslöjar mycket.

Filmen var B för attvara ärlig, okej man brukar säga att böckerna är bättre men den här filmen kunde inte mäta sig överhuvudtaget med boken. Den var så lam, så oproffisionellt gjord, så slarvig - ja såå B.
Vissa scener som t.ex då harry och ginny har sina stunder är så stela och inte händer. Eller när dom har sin första kyss i vid-behov-rummet så känns det så opassionerat och det händer så fort att man inte ens m'ärker av den.
Vissa scener utspelades på fel platser och var hel konstig, de hade tagit in flera saker som inte alls var med i boken osv.
Och för att fatta alla filmer måste man ju ha en röd tråd, fö man kan ju inte begära att alla ska läsa böckera, men den här filmen kom verkligen av spåret och jag tror inte så många som inte hade lästboken fattade..
Och till sist måste jag fråga mig själv att mordscenen sker väl inte uppe i tornet ? Är dom inte i entren trappan när det ska ske och sen så när det skett ligger liket precis nedanför ?
Ne det var aldelles för länge sedan jag läste boken men jag har för mig det.
Iaf så när den här personen dör, så dö han bara. Inget skrik, ångest, inga tårar. Ne verkligen inget.. det var strange för jag trodde det skulle vara lite mer känslosammt . . ..

Dock var den lite rolig i vissa scener och så stackars Hermione som måste se Ron med en annan. Det är tufft de, been there done that.


måste säga att jag skrämdes lite när pojken prata han var så rakt på ska och med hans röst för att inte glömma den besatta blicken, hua.

I can make things move without touching them
I can make bad things happen to people who are mean to me
I can speak to snakes too, they find me, whisper things,




Men over all får den 2/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0