utökade matkunskaper

hallå där bloggen !

har suttir och läst mest hela dagen, och nu står jag i köket och donar. Magen skriker efter mat och då får det lov att vara så. Ska skriva en rolig grej som hände i frankrike, ni kommer dö.

Men sen jag kom hem ifrån frankrike så har jag faktist blivit bättre på att laga mat. Har fått upp ögonen för alla olika slags kryddor och örter och det kryddas hit och dit utan några mått forutom mitt smaksinne som har utvecklats för det bättre.
Det enda man behöver är basredskap och sen går man utifrån det utvecklat något gott. Och starkt ska det vara. mumma


det här lagade jag för någon dag sedan. kyckling wook, äggnudlarna lade jag i senare.



Det här med att laga mat är en bara en grej liksom, jag tänker inte gå så långt att jag går på någon kvällskurs eller nått liknande. hahah
Nej när min mage skriker måste man ju göra nått åt de ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0