change for the better or the worse

jag har förändrats, det känner jag. Och jag tror att folk antingen ser eller hör det också.
min röst, mitt utseende, mitt inre och min personlighet. Allt
Du har förändrat mig. Och jag vet inte om det är för det bättre eller för det sämre.
Men jag har blivit mer vaksam, och döljer mina känslor mer än vad jag gjorde förr. Och så har jag samtidigt blivit lite mer framåt och social och lite spontan.

Ja vad ska man säga, är det bra eller dåligt ?

Jag har också en känsla inom mig, en vidrig en. Den äter snart upp mig inifrån och ut. Jag vet inte vad det är men jobbigt är det, och jag vill inte visa mig svag heller för jag vill inte ha sympati. Men är det alltid så att när man är ledsen, ska man verkligen dölja det ? jag har gjort det så länge nu att jag inte kan minnas sista gången jag grät inför någon.
Jag tror inte det här är en bra grej, och hålla på som jag gör. Men det bara är så nu, just för dig och ditt spelande.
Ibland vet jag inte vad jag ska ta mig till, jag vet att jag flummar och skriker och dampar på skolan och med vännerna,  ja när jag är i närheten av folk men de vet inte vad som pågår inombords. Där är det en massa saker.
Men jag är inte alltid så stark, jag bryter ihop som vilken annan människa. Och det gör jag när jag inte gör något, när jag är sysslolös. Det är därför jag försöker syssla med så mycket saker hela tiden - plugga, jobba, umgås med folk osv.
För jag vet att när jag är ensam så bryter jag ihop.
Det är en hemsk känsla att veta att du har påverkat mig så, men vad göra. Det är livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0