back to the 17th century

Mamma vill att jag ska hjälpa henne med EUvalte. För mig är det redan självklart vad jag skulle rösta men hon tycker endå inte att de låter vettigt så därför vill hon att jag ska sammanfatta vad de olika partierna vill göra och varför osv. Som om jag inte hade nog med saker att göra.
Men eftersom det ä ett viktigt val, egentligen mellan blått och rött, så ska jag hjälpa henne också för att hon är min mamma och det är morsdag idag.
Läser lite om centerpartiet och det lter helt stört, de vill att det ska bli lättare att avskeda och att de svenska folket ska konkurrera om arbeten. de vill att arbetsgivarna ska kunna köpslå med de arbetssökane om vem som vill arbeta för lägst lön. Då kommer medborgarna i låglöneländerna inom EU komma hit och pressa ner våra löner och den enda som vinner på det är cheferna.
Då kommer vi bli mer och mer konsevativa och gå tillbaka till den tiden då det inte fanns nått som hette Facket.


Ja jag ska säga till henne att antingen rösta blank eller om hon verkligen vill påverka framtiden men inte rösta på folk som är desperata , som ljuger hela tiden och som inte kan hålla sina löften, så ska hon rösta rött men endå vaa neutral genom att rösta på miljöpartiet. Det är väl enklast så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0