versus

Igår var jag på en baskurs i vadtorp, söderhamn. Vi åkte dit i fredags och så sov vi över. Vi skratta, flumma och hade det allmänt kul. Igår pratade vi lite mer seriösa grejer som kommunm, LO, vad ssu är egentligen och hur det kom till. Det var intressant och höra att det är mest s som har byggt upp samhället medan moderaterna bara fått allt på ett silverfat typ. S införde 8 timmars jobb, gratis skola osv.  Och nu när de har fått makten eller ja dom har haft den ett tag nu men då fick de allt sov S har jobbat för och nu ska dom försöka förvränga allt och förstöra det som vi så länge har lutat oss emot.


Jag kollade på stina lees blogg och då hittade jag det här. Och hon tog orden rätt ur munnen på mig. Sådär känner jag lite, inte så att jag skulle gå och rösta blankt eller blått men jag känner verkligen att mona inte gör så mycket. Hon är bara där och så tror hon att alla kommer gilla henne och rösta på henne men nej. Jag tycker hon skulle visa sig lite mer speciellt i de mindre städerna där det finns hopp om att de ska rösta rött. Jag tycker hon är i sin lilla bubbla och att alla ska komma till henne när de behöver henne och inte tvärtom.
Men också att Socialdemokraterna verkligen känns lite utjatade, lite som om dom är desperata och lovar allt som de inte kommer hålla. Och de vet ju ungdomarnas akilleshäl och det är att arbeta, de finns väldigt få arbeten för ungdomar och så finns det dessutom flera som inte alls vill anställa ungdomar också. Det går dom på, de lovar oss jobb och allt men jag ser inget.  Den nuvarande regeringens största punkt var typ sänka skatterna och fixa tusentals jobb till de 100 000 som var arbetslösa,  och av de ca 40 % ungdomar. Men sluta kom på saker som ni inte kan göra under fyra års tidperiod och lova sånt som man kan förändra under den tiden.




här hittar ni inlägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0